6. Follow the follower

czyli opuszczenie pasa i kołowanie do stanowiska

- Rwy 29 vacated via C, SPABC.

- EPGD_TWR, opuściliśmy pas 29 przez C, SPABC.

Z powodów opisanych wyżej, nweralgiczne miejsce jakim jest droga startowa, należy ją opuścić możliwie jak najszybciej. Co przez to rozumiemy? Jeżeli nic nie stoi na pierwszej wolnej (czynnej!, patz NOTAM) drodze, to przy zachowaniu zdroworozsądkowego hamowania, należy w nią zjechać. Kiedy zgłosić opuszczenie pasa? Jak cała maszyna go opuści - wiem, że to trudne, siedząc w fotelu, którego koniec mamy kilka centmetrów za plecami - ale Twoja maszyna ma może i 30m długości, więc skoro przekroczysz "kapitańskim" fotelem oznaczony punkt zatrzymania, nie oznacza wcale, że pas jest wolny!

- SPABC, welcome to Gdansk, taxi to stand 8 via C A.

- SPABC, witamy w Rębiechowie, kołujcie do stanowiska nr 8 przez C A.

- Taxi to stand 8 via C A, SPABC.

- EPGD_TWR, kołujemy do stanowiska 8 drogami C i A, SPABC.

- SPABC on stand 8, thank you.

- EPGD_TWR, na stanowisku 8, dziękujmy, SPABC.

- SPABC, thank you for Flying EPGD, bye.

- SPABC, dzięki za przylot, cześć.

No, to wyldowaliśmy. Paxy się właśnie wysypują, uradowani, że 10 minut przed czasem, że nie trzęsło, że ladowanie jak po sznurku. A Ty?

Ty, zadowolony z dobrze wykonanej pracy, już uzupełniasz kwitki na kolejną trasę, bo za 20 minut masz odlot z powrotem do Warszawy. A może gdzieś dalej?