Podejście PAR

Już w najbliższy wtorek 20-22LT ciekawa impreza organizowana przez Polską dywizję VATSIM. W Poznaniu-Krzesinach ćwiczone będzie podejście PAR. Coś, czego nie da się zrobić bez obecności kontrolera.

Podejście PAR polega w skrócie na tym, że przyrządy nawigacyjne ma przed sobą kontroler i to on informuje pilota jakie manewry mają być wykonane. Połączenie głuchego telefonu z ciuciubabką (szczególnie, gdy chmury są nisko).
Informacje organizacyjne (od PL-VACC)

Jest to zlot dla osób, które dobrze panują nad swoimi wirtualnymi maszynami. Zdecydowanie nie dla newbie.
Obsługiwani będą tylko i wyłącznie piloci posługujący się komunikacją głosową. Wynika to ze specyfiki PAR.

Po stronie pilota wymagane jest uruchomienie drobnej aplikacji. vPAR Transponder. Działa na Win XP/Vista/7 z FS9 i FSX. Wymagane jest posiadanie FSUIPC. http://bathursted.ccnb.nb.ca/vatcan/fir/vPAR/

Osoby które chcą wziąć udział we wtorkowym zlocie, proszone są o zgłaszanie się w tym wątku. Adres IP do połączenia zostanie wysłany do zainteresowanych w dniu zlotu. Event odbywa się na VATSIM. To jest drugie, równoległe połączenie.

Zlot organizujemy w Krzesinach. Lotnisko to posiada scenerię dla FS9 która działa również w FSX. http://www.pl-vacc.org/pol3/files.php?d=1 Nie sugerujcie się tym, że jest to lotnisko wojskowe. Możecie przylatywać dowolnymi typami samolotów. Wybrałem to lotnisko ponieważ: posiada PAR w realu, uruchomienie PAR na tym lotnisku nie będzie utrudniało innych operacji w vFIR, lotnisko znajduje się pod cywilnym APP (Poznań).

Jeśli będzie Was sporo, musicie liczyć się z ewentualnymi holdingami. Kontroler PAR może prowadzić samoloty wyłącznie pojedynczo. Pewnie będzie też sporo odejść na drugi krąg. Szczególnie podczas Waszych pierwszych prób.

Współpraca z PAR:

  • Kontroler obsługujący PAR powita każdego pilota prosząc go o sprawdzenie jakości łączności radiowej (voice)
  • Po komendzie „do not acknowledge further transmissions” nie wykonujecie readbacków. Dotyczy to również zgody na lądowanie. Chyba, że zostaniecie o taki readback wyraźnie poproszeni.
  • Kontroler podaje informacje o położeniu względem ścieżki zniżania. Np. „approaching glide path”, „commence descend now”, „well/slightly above/below glide path”, „on glide path”,   „adjust rate of descent”,  „rate of descent is good”, „level off”, względem przedłużenia osi pasa.
  • Kontroler podaje hdg z dokładnością do jednego stopnia (do tej pory spotykaliście się z dokładnością do 5 stopni, jak np. na zbliżaniu): „on centerline”, „slowly/quickly closing from left/right”, „heading is good”.
  • Kontroler podaje odległość w nm od punktu przyziemienia
  • Nie komunikujecie odchodzenie na drugi krąg. Jeśli kontroler zauważy, że oddalacie się od G/P, zapyta: „are you going around?” i wtedy jest to czas na Waszą odpowiedź.
  • Kontroler poda Wam informację o osiągnięciu wysokości decyzji. Od tego momentu (oczywiście) powinniście widzieć pas. Kontroler będzie jednak dalej podawał komunikaty o charakterze informacyjnym aż dolecicie do punktu przyziemienia.

(Źródło: Strona PL-VACC)