Airbus A320 IAE - model Wilco
Krok procedury |
Planowane zużycie (kg) |
START & TAXI | 200 |
TO | 370 |
CLB FL260 CLB FL300 CLB FL340 CLB FL380 (100nm) |
1020 1230 1400 1600 |
CRZ FL300 / GS 470 kt CRZ FL340 / GS 462 kt CRZ FL380 / GS 456 kt |
2980 2640 2450 |
DSC FL380-2000 ft (130nm) | 375 |
HOLD 30min | 1320 |
APP | 120 |
Rezerwa, w tym: - GO AROUND - HOLD 30 min - ALTN (CLB FL100 + CRZ + DSC 3000) 100nm |
2700 - 420 - 1320 - 900 |
Maksymalna pojemność | 24000 |
Standard pack (bez CRZ) - 200 nm | 2835kg |
Zasięg przy max CRZ na FL380 FL340 |
3600 nm (8h lotu) 3050 nm (7h lotu) |
Avro RJ-100 model J. Murchisona
Krok procedury |
Planowane zużycie (kg) |
START & TAXI | 120 |
TO | 140 |
CLB FL250 | 670 |
CRZ FL250 1h (ok. 430nm) | 2600 |
DSC FL250-3000 | 120 |
HOLD 3000 | 850 |
APP | 230 |
Rezerwa, w tym: - GO AROUND - HOLD 30 min - ALTN (CLB FL100 + CRZ + DSC 3000) 100nm |
2000 - 370 - 850 - 780 |
Maksymalna pojemność | 9400 |
Standard pack (bez CRZ) - 100 nm | 1400 |
Zasięg przy max CRZ 6000 kg | 1000 nm |
Avro RJ-100 model QWSim
Obliczenie na podstawie doświadczenia:
- Start z MTOW, paliwo pod korek (10333kg)
- Prędkość optymalna (największy zasięg) przy M 0.66 wyznaczona doświadczalnie
- Poziom optymalny FL340/350 - zasięg 1500nm bez wiatru (z rezerwą 2000kg) - 3h 54 minuty w powietrzu
- Na FL300 i M 0.66 zasięg 1350nm bez wiatru
- Zużycie paliwa na początku 2000kg/h na FL300, potem na FL340 przy maszynie o 6 ton lżejszej już tylko 1700kg/h.
Oznacza to, że jeśli nad Atlantykiem wieje więcej niż 50kt w plecy, to mozna lecieć z Gander do Irlandii (ok. 1700nm) i dolecieć przepisowo (1500nm + 4h lotu * 50kt wiatru = 1700nm). Pozostaje rezerwa 2000kg.
Aktualizacja: Piotr W