Wrzesień 2014

A319 - kolejna maszyna w leasingu

Po długotrwałych negocjacjach, udało się podpisać umowę leasingową na nowy samolot Airbus A319 w wersji pasażerskiej. Ojciec Kapitan M. Ateusz, zaprawiony w bojach negocjator, tak zamotał sprzedawców koncernu EADS, że sprzedali maszynę prawie za darmo. Niestety w ostatnim momencie zorientowali się, że na tym stracą i nie pomalowali dziobu. Trudno, pomaluje się korektorem i jakoś to będzie. Do tego czasu należy parkować samolot tyłem do terminalu, aby pasażerowie nie widzieli.

Samolot stoi gotowy do dziewiczego lotu w Tuluzie. Kapitan M. Ateusz podjął się jego sprowadzenia do kraju. Z okazji nabycia nowego samolotu, hafciarki kaszubskie z koła gospodyń wiejskich w Sierakowicach wyhaftowały logo Cassubiana na wszystkich 124 zagłówkach w części pasażerskiej.

Prepar3d - symulator warstwa po warstwie

Cały czas prowadzę poszukiwania najlepszych opcji związanych z P3D. Postanowiłem podzielić się z Wami moimi ustaleniami dotyczącymi "pakietu podstawowego", czyli tego co chcielibyśmy mieć, aby świat w naszym symulatorze wyglądał możliwie realnie.

Gdy zaczynaliśmy latanie, wydawało się, że lepiej być nie może. Świat w FS9 wyglądał bajkowo w porównaniu ze starszymi wersjami symulatora, ale pojawienie się dodatków typu Ultimate Terrain czy Ground Environment szybko uświadomiło nam, że może być dużo lepiej.

Widok Ziemi w symulatorze składa się z czterech warstw. Najniższą jest MESH - siatka wysokościowa. Odwzorowuje on wszystkie nierówności terenu: wyżyny, doliny, góry, itp. Druga warstwa to LC (LAND CLASS). Informuje on co powinno się znajdować w danym miejscu, np. miasto, plaża, kamienie, trawa. Trzecia warstwa TEXTURE nakłada pliki graficzne zgodnie z instrukcjami zapisanymi w LC. W końcu ostatnia warstwa VECTOR, to wszelkie linie: drogi, rzeki, linia brzegowa. Niektórzy dodają piątą warstwę - AUTOGEN, czyli wszystko to, co rośnie lub stoi na ziemi. W rzeczywistości jest to jednak definiowane w LC.