Tablica odlotów

Dołącz do nas i do VATSIM

VATSIM (Virtual Air Traffic Simulation Network) to globalna sieć symulacji ruchu lotniczego, założona w 2001 roku. Składa się z wolontariuszy, którzy symulują ruch lotniczy na całym świecie, używając programów symulacyjnych i komunikując się za pomocą komunikatorów internetowych. VATSIM jest non-profit i działa na zasadzie wolontariatu, a jego celem jest promowanie edukacji i szkolenia w dziedzinie ruchu lotniczego oraz zwiększanie realizmu symulacji lotów. Obecnie sieć składa się z ponad 150 000 zarejestrowanych użytkowników i ponad 40 000 aktywnych kontrolerów ruchu lotniczego.

Istnieje wiele powodów, dla których ludzie decydują się zaangażować w VATSIM. Oto kilka z nich:

  • Realizm: VATSIM oferuje bardzo realistyczną symulację ruchu lotniczego, która pozwala na doświadczenie tego, jak działa rzeczywisty system kontroli ruchu lotniczego.
  • Edukacja i szkolenie: VATSIM jest idealnym narzędziem do nauki i szkolenia w dziedzinie ruchu lotniczego, zarówno dla osób chcących zostać kontrolerami ruchu lotniczego, jak i dla pilotów.
  • Społeczność: VATSIM jest globalną społecznością składającą się z pasjonatów lotnictwa, co pozwala na nawiązywanie nowych znajomości i wymianę doświadczeń.
  • Zabawa: Symulacja ruchu lotniczego jest ciekawym hobby, które pozwala na odkrywanie nowych miejsc i poznawanie nowych ludzi.
  • Możliwości rozwoju: VATSIM oferuje wiele możliwości rozwoju, takich jak szkolenie i certyfikacja dla kontrolerów ruchu lotniczego, a także programy mentoringowe dla pilotów.

VATSIM także dla prawdziwych pilotów i kontrolerów

Prawdziwi piloci mogą również nauczyć się czegoś na VATSIM. VATSIM oferuje bardzo realistyczną symulację ruchu lotniczego, co pozwala pilotom na przećwiczenie procedur, planowania trasy lotu i komunikacji z kontrolerami ruchu lotniczego w warunkach zbliżonych do rzeczywistych.

Ponadto, VATSIM umożliwia pilotom poznanie różnych typów procedur kontroli ruchu lotniczego, jakie stosowane są w różnych częściach świata, co może pomóc im w przygotowaniu do lotów na trudniejszych trasach.

Z drugiej strony, VATSIM jest również przydatne dla prawdziwych kontrolerów ruchu lotniczego, pozwala im na utrzymanie swoich umiejętności i na przećwiczenie procedur w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, co przygotowuje ich do pracy w rzeczywistych warunkach.

Rola Cassubian Virtual Airline

Cassubian Virtual Airline (CSB) jest jedną z wielu wirtualnych linii lotniczych działających na sieci VATSIM. CSB ma swoją siedzibę w Polsce i jest skierowana do polskiej społeczności lotniczej.

CSB oferuje swoim pilotom szereg rozrywek, takich jak loty regularne i czartery, loty do różnych krajów i lotnisk, a także różnego rodzaju wyzwania i konkursy. CSB ma własne zasady i procedury, które pilotom zapewniają jeszcze bardziej realistyczne doświadczenie symulacji lotów.

Jedną z głównych ról CSB na VATSIM jest przyciągnięcie nowych pilotów oraz kontrolerów ruchu lotniczego do sieci oraz promowanie edukacji i szkolenia w dziedzinie ruchu lotniczego. CSB oferuje również mentoring dla nowych pilotów, którzy chcą się nauczyć wirtualnego lotnictwa.

CSB również współpracuje z innymi wirtualnymi liniami lotniczymi na VATSIM oraz z rzeczywistymi liniami lotniczymi i organizacjami lotniczymi, co pozwala na rozwijanie społeczności lotniczej i umożliwia uczestnikom doświadczenie różnych aspektów rzeczywistego lotnictwa.

EPGD z ILS CAT IIIb

Nasz homebase EPGD od 15 stycznia tego roku otrzymał certyfikację ILS CAT III b na kierunku drogi startowej 29.

Źródło: pansa.pl

Lotnisko Gdańsk (EPGD) stało się tym samym pierwszym w Polsce lotniskiem i zarazem jednym z niewielu w Europie, gdzie możliwe będzie wykonywanie operacji lądowania statków powietrznych w bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych, tzw. warunkach ograniczonej widzialności (LVP). Dla Kategorii IIIB (CAT IIIB) wysokość względna decyzji do lądowania jest mniejsza niż 15 m (50 stóp), bądź bez wysokości względnej i zasięgu widzialności wzdłuż drogi startowej nie mniejszej niż 75 m.

Nowe EPGD (Polish Airports vol.1 X v5)

Nasz główny Narodowy Sceneriodawca uraczył nas osotanio nowym pakietem Polish Airports vol.1 X v.5O pieniądzach nie będziemy rozmawiali w sytuacji, gdy sprawa dotyczy HOMEBASE naszej linii lotnicej, więc nie marnując czasu, w gronie Zażundu Linii wsiedlim w wypożyczone z EDAH BMW 760i (klima sprawna ale do nabicia, w środku nie palone, nie wymaga aktualnie wkładu finansowego, wsiadać i jechać - kontakt u E.Dka) i objechalim całą scenerię.

Strony