4. Podejście końcowe RWY 29

Podejście ILS/DME na RWY 29 dla maszyn klasy A i B

Na zielono oznaczone MSA - w tym wypadku wyznaczone od pomocy GDA.

Po dolocie do punktu IAF - GDA (zaznaczony na czerwono), rozpoczyna się segment podejścia początkowego, który ma za zadanie wyprowadzić statek powietrzny na oś pasa 29 w EPGD.

Jeżeli nie jest to podejście z prostej lub po wektorowaniu, to należy wykonać racetrack, którego odcinek odlotowy wyniesie 3 minuty, natomiast każdy z zakrętów musi być wykonany w tempie 3° na sekundę (rate I), co daje 1 minutę na zakręt. Racetrack rozpoczyna się na wysokości 900m AMSL, po wykonaniu pierwszego zakrętu następuje zniżanie do wysokości 850m AMSL.

W tym podejściu nie ma wyznaczonego segmentu pośredniego podejścia, jego rolę spełnia część odcinka dolotowego w racetracku, po drugim zakręcie (zaznaczona na żółto), gdzie a/c powinien być już ustabilizowany na kierunku podejścia (przechwycona wiązka localizer'a), na wysokości 850m AMSL. Po osiągnięciu FAP - 14 km (7,6 NM) od progu pasa 29, na wysokości 850m AMSL należy przechwycić wiązkę GP i rozpocząć zniżanie.

Zniżanie należy kontynuować do osiągnięcia OCA/H lub DA/H jeśli wyższe i w przypadku braku uzyskania kontaktu wzrokowego z terenem należy wykonać procedurę Missed Approach (zaznaczoną na fioletowo).

W przypadku konieczności wykonania podejścia z okrążeniem do pasa 11, po minięciu FAP, należy wykonać zniżanie do OCA/H dla podejścia z okrążeniem, po czym wykonać okrążenie.

 

Podejście końcowe ILS/DME Y na RWY 29 dla maszyn kat. C i D

Na zielono oznaczone MSA - w tym wypadku wyznaczone od pomocy GDA.

Po dolocie do punktu IAF - GDA (zaznaczony na czerwono), rozpoczyna się segment podejścia początkowego, który ma za zadanie wyprowadzić statek powietrzny na oś pasa 29 w EPGD.

Należy wykonać racetrack, którego odcinek odlotowy wyniesie 2 minuty, natomiast każdy z zakrętów musi być wykonany w tempie 3° na sekundę (rate I), co daje 1 minutę na zakręt. Racetrack rozpoczyna się na wysokości 900m AMSL, po wykonaniu pierwszego zakrętu następuje zniżanie do wysokości 850m AMSL.

W tym podejściu nie ma wyznaczonego segmentu pośredniego podejścia, jego rolę spełnia część odcinka dolotowego w racetracku, po drugim zakręcie (zaznaczona na żółto), gdzie a/c powinien być już ustabilizowany na kierunku podejścia (przechwycona wiązka localizer'a), na wysokości 850m AMSL. Po osiągnięciu FAP - 14 km (7,6 NM) od progu pasa 29, na wysokości 850m AMSL należy przechwycić wiązkę GP i rozpocząć zniżanie.

Zniżanie należy kontynuować do osiągnięcia OCA/H lub DA/H jeśli wyższe i w przypadku braku uzyskania kontaktu wzrokowego z terenem należy wykonać procedurę Missed approach (zaznaczoną na fioletowo).

W przypadku konieczności wykonania podejścia z okrążeniem do pasa 11, po minięciu FAP, należy wykonać zniżanie do OCA/H dla podejścia z okrążeniem, po czym wykonać okrążenie. W przypadku tej procedury wyznaczono restrykcje w krążeniu dla statków powietrznych o kategorii C i D (na rysunku poniżej).

 Autor: Bartek Kowal
Aktualizacja: Piotr W.