Aircraft.cfg - modyfikajca modeli samolotów

Plik aircraft.cfg definiuje wiele zmiennych dotyczących modelu samolotu. Potrafi nawet nadpisać niektóre wartości zdefiniowane w pliku .air (model fizyczny samolotu). Szczegółową definicję zmiennych używanych w tym pliku prezentuje Microsoft na swojej stronie Aircraft Configuration Files.

W tej części zajmiemy się sekcją pliku aircraft.cfg, która odpowiada za modele maszyn, które mamy do wyboru w FS.

[fltsim.0]

  • Każda sekcja [FLTSIM.n] definiuje oddzielny model. Modele mogą się różnić panelami, dźwiękiem, malowaniem, a także wyglądem zewnętrznym.
  • Każdy kolejny model musi mieć następny numer sekcji. Numery nie mogą się powtarzać.

title=Nazwa samolotu wyświetlana

  • Ta linia okresla pokazywaną nazwę maszyny, np. "A332 POSKY Cassubian"

sim=plik_air

  • Określa plik .air, który ma być wykorzystany. Ten plik definiuje większość parametrów samolotu. Do jego zmiany potrzebne jest specjalne oprogramowanie.

model=nazwa (lub puste)

  • Określa jaki model fizyczny ma być wykorzystany. Modele znajdują się w folderach "Model.nazwa". W tym miejscu należy wpisać tą część nazwy folderu, która znajduje się po kropce, czyli "nazwa". Jeśli ta linia jest pusta, to FS poszukuje folderu "Model" (bez kropki i nazwy). Tak samo działają zmienne panel, sound i texture.

panel=nazwa (lub puste)

  • Wskazuje na panel, który ma być wykorzystany. Składnia jak przy zmiennej model.

sound=nazwa (lub puste)

  • Wskazuje na pakiet dźwięku, który ma być wykorzystany. Składnia jak przy zmiennej model.

texture=nazwa (lub puste)

  • Wskazuje na teksturę, która ma być wykorzystana. Składnia jak przy zmiennej model.

atc_airline=Cassubian

  • Nazwa linii lotniczej (właściwa dla danego malowania)

atc_id=CSB026

  • Domyślny znak wywoławczy samolotu

atc_flight_number=

  • Domyślny numer lotu

atc_heavy=1

  • Definiuje samolot klasy D lub E

ui_manufacturer=Project Opensky

  • FS grupuje listę samolotów według tej zmiennej. Jest ona niejako nazwą katalogu, w którym znajdują się modele. Można ją zmieniać, w celu uzyskania innego uporządkowania listy maszyn.

ui_type=A330-200RRV2

  • Wyświetlana nazwa modelu w liście maszyn w FS. Jest to też wykorzystywane przez FS do zapisywania lotów. Jeśli zmienisz tą nazwę, przestaną działać zapisane loty dla tego modelu.

ui_variation=Cassubian

  • Odmiana modelu, najczęściej określająca malowanie, ale niekoniecznie. Jest również opcją wyboru w oknie maszyn w FS.

visual_damage=1

  • Czy pokazywać odpadające części i inne uszkodzenia. Działa tylko, jeśli w pliku modelu zostało to zdefiniowane. Zwykle nie działa.

description=opis tekstowy, rozdzielanie linii znakami "n"

  • Opis tekstowy modelu pokazywany w oknie wyboru maszyn.