Testujemy Airbusa A340-600

W ramach programu wynajmu maszyn w najbliższym czasie zostanie poddany testom samolot Airbus A340-600. Wprawdzie maszyny tego typu nie są już produkowane od 2011 r., ale udało nam się tanio uzyskać jedną od linii południowoafrykańskich. PIlotów prosimy o zwracanie uwagi na duże pająki, oraz węże oplatające się wokół nogawek. W lukach bagażowych można znaleźć zapomniane butelki południowoafrykańskiego wina.

Oficjalnie, prezydent South African Airlines stwierdził w wywiadzie, że malowanie jest prezentem na 10-lecie Cassubiana. A nasz Prezydent oficjalnie podziękował. Samolot zostanie poddany testom (vFDR) i już od przyszłego tygodnia będzie udostępniony pilotom.

Prawdę mówiąc, linie z RPA tak cieszyły się, że mogą jeszcze zarobić na tym samolocie, że zaproponowały nam darmowe malowanie. Jak widać farbę na silnikach nieco rozcienczyli, aby obciąć koszty.

Warto zauważyć, że maszyna ta może z pełnym ładunkiem przelecieć 6000nm, co daje ok. 14 godzin w powietrzu. Zasięg pustego samolotu to ponad 9000nm.

Ze względu na długość (75m) zaleca się kołowanie z włączonymi kamerami zewnętrznymi (ogon i przednie zawieszenie). Ponadto starty należy wykonywać z klapami w konfiguracji 3 oraz nie przekraczać 12,5 stopnia przy rotacji.

Dokumentacja dla samolotu zostanie opracowana wkrótce (według wzoru dokumentacji A332). Niestety ze względu na to, że wyprodukowano tylko 97 takich maszyn, znalezienie szczegółowej dokumentacji jest dość trudne. Wiele dokumentów o A340 traktuje o znacznie popularniejszych modelach -200 i -300. Nie wiadomo ile dziś lata tych maszyn (na pewno 5 zostało rozbitych lub trwale uszkodzonych).

Samolot uzupełni flotę maszyn Airbusa w naszej linii. Obecnie użytkujemy A319, A320, A332 i teraz A346. Ze wzlędu na brak dobrych modeli na razie chyba nie ma sensu wprowadzania A380 ani A350.

Kategoria: