Sierpień 2017

Jak prawidłowo zaplanować poziomy lotu?

Typowymi błędami prowadzącymi do niezaliczenia lotów w Cassubian są:

  • przekroczony TDR,
  • przesunięty czas,
  • przekroczone masy.

Jednak w tym roku na czoło wysuwa się inny problem - zmiana poziomu lotu niezgodna z planem lub niewłaściwy jej format. W historii firmy 25 lotów zostało niezaliczonych z tego powodu, ale aż 1/3 z tych przypadków w tym roku. Dlatego w tym wpisie proponuję krótkie przypomnienie jak planować zmianę poziomu lotu.

Nowa maszyna we flocie

Zarząd jak co roku przeprowadził dogłębną analizę potrzeb firmy. Tym razem głębokość analizy była wyjątkowa. Zeszliśmy do piwnicy, gdzie przypadkowo znajdowało się sporo butelek zakurzonego wina. Jak zakurzone, to pewnie niepotrzebne, więc się nim zajęliśmy.

Rezultatem są podjęte dwie niezwykle trafne decyzje o zmianach we flocie. W dniu dzisiejszym sprzedana została Cessna Citation X (C750), która będzie dostępna dla pilotów we flocie Rental. Należy zwrócić uwagę, że traci ona tym samym przywileje floty VIP (szczególnie latanie na pusto).

Jednocześnie za uzyskane środki finansowe Zarząd postanowił zakupić nowiutki, prawie nie używany (patrz zdjęcie) de Haviland Dash 8-400 (DH8D), który w dniu dzisiejszym wchodzi do służby z rejestracją SP-TYN (uzupełniając tym samym parę z DH8D SP-KRE). Oba samoloty będą latać we flocie pasażerskiej. Decyzja jest podyktowana rosnącym zainteresowaniem tym modelem wśród pilotów. Życzymy wielu miękkich lądowań. Samolot jest dostępny do rezerwacji na lotnisku macierzystym w Gdańsku.