Sierpień 2012

Five Stars - pięciogwiazdkowa ekipa

Spędzając sporo czasu w świecie Vatsim, nie trudno zauważyć samolotów rejsowych różnych linii lotniczych, które po cichu rywalizują ze sobą o pozycję lidera. Jednak część z Was może się zastanawiać po co tak właściwie dołączać do spółki lotniczej. Czy nie lepiej latać sobie samemu, gdzie nikt nam nie będzie mówił jak mamy to robić? Otóż z lataniem samemu może być trochę tak, jakbyśmy sami wybrali się na tor kartingowy.

Z Thomas Cook na Maderę. Wirtualnie.

Godzina 03:00, Berlin-Tegel
By zaznać co to znaczy być pilotem postanowiłem wstać o drugiej w nocy by polecieć na Maderę. Co mi pomogło? Oczywiście kawa i myśl, że za godzinę uniosę się w powietrze. Planowany odlot był przewidziany na 04:30 lecz z powodów techniczny lot odbył się godzinę potem. Po co ja wstawałem tak wcześnie?! Postanowiłem nie tracić czasu i przejrzeć wszystkie papiery dotyczące lotu. Ok, briefing zrobiony. Samolot był ładnie ustawiony na standzie i tylko czekał by moje palce dotknęły FMC. Pasażerowie zaspani wchodzą na pokład samolotu.

Poland Cargo - prezentacja linii

Na początku był chaos a potem byli piloci cargo. Mimo tego, iż Poland Cargo VA nie jest znaną i popularną linią lotniczą na rynku wirtualnych przewoźników, istniejemy już od prawie 10 lat. Jesteśmy jedną z najstarszych wirtualnych linii lotniczych operujących w polskiej przestrzeni powietrznej sieci VATSIM. Działalność naszej  firmy w statystykach ‘Vatsim Statistics Center’ notowana jest od początku roku 2002, a dokładną datę powołania jej do życia określa się na 16 styczeń 2002r.

O lotach Dedala

10 maja 2011 roku Koło Symulacji Lotniczych z Gimnazjum im. Józefa Piłsudskiego w Sierakowicach stało się laureatem ogólnopolskiego konkursu edukacyjnego „Projekt z klasą” organizowanego przez Wydawnictwo „Nowa Era”. Było to możliwe głównie dzięki ogromnemu poparciu społeczności lotniczej (nie tylko wirtualnej) z całej Polski. Z pewnością wśród Czytelników tego numeru VP znajdują się „klikacze”, którzy całym sercem wspierali nasz projekt rozbudowy gimnazjalnego symulatora pt. „Śladami Dedala” i dzień w dzień oddawali na nas swój – na wagę złota – głos.

Multi Panel VR Insight

Nie jest to najlepszy czas na kupowanie sprzętu, bo kurs euro zdecydowanie do tego zniechęca. Zupełnie przypadkowo trafiłem jednak w polskim sklepie na ostatni egzemplarz multi-panelu VRInsight po starych cenach. Nie mogłem się oprzeć, bo ceny na zagranicznych portalach były o 50% wyższe.  Już po 2 dniach od zakupu czarne pudełko dotarło do mnie.

A coś Ty zrobił dla Vatsim?

Na łamach VP testowaliśmy już nieco sprzętu przeznaczonego dla wirtualnych pilotów, recenzowaliśmy płatne scenerie, prezentowaliśmy tajniki oprogramowania używanego przez większość społeczności, zapraszaliśmy do udziału w eventach – no jednym słowem – nazbierało się tego trochę.

Odbiór inicjatywy prowadzenia miesięcznika – jak sami Czytelnicy wiedzą – był pozytywny – wystarczy spojrzeć na wątek, w którym została zaprezentowana. Świadczyły o tym także prywatne wiadomości i maile przysyłane na skrzynkę autorów koncepcji. Pięknie, prawdaż?

Epidemia - o budowie kabiny

W trakcie zlotu z okazji pięciolecia Cassubian Virtual Airlines wsiadłem do słynnej kabiny CEO i stwierdziłem, że to dużo lepsze niż latanie za biurkiem. Kabina do przestronnych nie należy, ale ma wszystko co trzeba: zamknięta przestrzeń, 3 monitory do wyświetlania obrazu oraz dodatkowy z przyrządami, a także dotykowy na FMC. Bunkrów nie ma, ale i tak jest zajefajnie.

Piknik bojowy

Na początku września 2011 roku do sekretariatu Gimnazjum w Sierakowicach wpłynęło pismo z zaproszeniem na Piknik lotniczy w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach, organizowany z okazji 55 rocznicy pierwszego lądowania samolotu na tym lotnisku. Grzechem byłoby nie skorzystać, więc co prędzej skrzyknąłem członków i sympatyków Koła Symulacji Lotniczych, załatwiłem transport, formalności i 16 września udaliśmy się do Siemirowic.

Yes Airways - prezentacja linii

Linia, która należy do dwóch biznesmenów: Jacka Łyczby i Piotra Lubaczewskiego, będzie czwartą charterową linią zarejestrowaną w naszym kraju zaraz po LOT, Air Italy Polska oraz Enter Air, który dołączył w zeszłym roku. Rozpoczęcie pracy linii wyznaczono na wakacje 2010 roku lecz wszystko się opóźniło. Przewoźnik podpisał umowę z biurem turystycznym  Itaka dzięki czemu dwa Airbusy będą wysyłane do Turcji,Tunezji, Grecji i Egiptu. Swój pierwszy lot odbył 29.04.2011 na trasie Warszawa – Antalya.

Strony