Marzec 2013

Zasady samodzielnej separacji

Lecąc VFR musimy samodzielnie zadbać o zachowanie bezpiecznej odległości od innych samolotów. Loty IFR w strefie kontrolowanej są separowane przez kontrolerów, jednak wykonując podejście z widocznością równocześnie przejmujemy na siebie obowiązek utrzymania bezpiecznej separacji. Poniżej często występuje pojęcia statku - statek powietrzny. Obejmuje ono zarówno samoloty, szybowce, lotnie (motolotnia, paralotnia, motoparalotnia), śmigłowce, sterowce, balony oraz inne urządzenia latające. W realiach VATSIM ma ono zastosowanie do samolotów, szybowców oraz śmigłowców / wiatrakowców.

Ground Services dla FSX

(wersja ze zdjęciami dostęna w pliku PDF).
Pewnie każdy vpilot chciałby jak najwierniej odwzorować „real”. Lot składa się nie tylko z fazy „w powietrzu”, ale również z tego co się dzieje z samolotem na ziemi. Dla użytkowników FSX stworzono dodatek, (płatny) który zapewnia obsługę naziemną. Program Ground Services for FSX wyprodukowany przez FSDT. Program obsługuje się w trybie okienkowym, okienko wywołujemy klawiszami Ctrl+F12. Jakie są funkcje programu?
Przed odlotem

Helikoptery w Poland Cargo

Od kiedy pamiętam, Poland Cargo miało ambicję, by nie tylko latać tam gdzie wszyscy, ale tez tam gdzie inni nie latają. Chcieliśmy móc dostarczać przesyłki praktycznie wszędzie. Dlatego właśnie nasza flota wygląda tak, jak wygląda: mamy duże maszyny długodystansowe oraz mniejsze latające na średnich trasach i lokalnie. Są w naszej flocie turbośmigłowe DHC-7. Nasza ikona, która ma możliwość wykonywania operacji STOL. Pozwala mu to operować z niewielkich pasów.

Samoloty i muzyka - wywiad ze Stanisławem Drzewieckim

Stanisław Drzewiecki, wybitny polski pianista, laureat międzynarodowych konkursów pianistycznych, wielokrotny stypendysta, wirtualny pilot z długoletnim stażem, prezes firmy Drzewiecki Design tworzącej doskonałe oprogramowanie do symulatorów lotniczych.

AK: Co spowodowało, że zainteresowałeś się lotnictwem (wirtualnym i realnym)?

Myślał indyk o niedzieli...

Dwie bułki wrocławskie z serem popite szklanką mleka już zjedzone – sobotnie śniadanie z głowy. Jutro niedziela, czyli komunistyczny wynalazek na nic-nierobienie. W związku z tym konieczna jest szmata oraz metalowa tubka z pastą FORNIT (patrz foto), niezwykle cichy i bezkurzowy odkurzacz (również foto), żeby ta niedziela miała odpowiednią oprawę.

Kaszubska Szkoła Pilotażu od środka

O VATSIM dowiedziałem się przez przypadek szukając zdjęć lotniska w Gdańsku. Zainteresowałem się tym tematem i postanowiłem zgłębić się w temacie wirtualnego lotnictwa. Zaczęło się od studiowania materiałów na stronie Centrum Szkoleń Cassubian. Później nasłuch na płycie warszawskiego Okęcia. I tak skrócie tak miała wyglądać moja lotnicza edukacja przed lotami na VATSIM. Przez przypadek wszedłem na stronę Kaszubskiej Szkoły Pilotażu (KSP), której (o dziwo!) nie zauważyłem przeglądając wcześniej Centrum Szkoleń Cassubian. Zerknąłem na listę oczekujących.

Podsumowanie Time2Help II

Pamiętam, jak by to było wczoraj, kiedy Sebastian napisał na naszym liniowym forum skromnego posta z prośbą o przekazanie 1% podatku na rzecz Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, której podopiecznym jest ich synek – Kamil. Mimo, że się znamy od lat, spotykaliśmy się czy to na AirShow, czy na firmowych zlotach, nie wiedzieliśmy, o tym, że Kamil ma dziecięce porażenie mózgowe, że wymaga specjalistycznej opieki i niebywałego poświęcenia za trony Rodziców. Było to w 2011 roku.

Virtual Pilot 02/2013

W bieżącym numerze:

  • Podsumowanie Time2Help II
  • Kaszubska Szkoła Pilotażu od środka
  • Myślał indyk o niedzieli...
  • Wywiad ze Stanisławem Drzewieckim
  • Helikoptery w Poland Cargo
  • De Haviland DH-89 Dragon Rapide
  • Ground Services dla FSX

 Pobierz plik PDF.

Uwaga! Prosimy o linkowanie do tej strony, a nie do pliku PDF - pozwoli nam to zbierać dokładniejsze statystyki czytelnictwa VP. Dziękujemy.