Maj 2013

Zakończenie

Napisałem kilka książek i kilkadziesiąt artykułów (nie licząc tych w VP), ale pisanie zakończeń wciąż przychodzi mi opornie. Wypada jednak jakoś podsumować 3 lata wydawania Virtual Pilot (wcześniej Cassubian Newsletter).

DEDAL II – ready for dearture…

W lipcu ubiegłego roku zakończyliśmy realizację edukacyjnego projektu lotniczego pt. „Śladami Dedala – mierz wysoko, ale rozważnie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt zyskał uznanie w oczach Ministerstwa Rozwoju Regionalnego za innowacyjność w edukacji i został w listopadzie laureatem konkursu „Dobre Praktyki 2012” i otrzymał tytuł najlepszego projektu roku w kategorii zgłoszeń beneficjentów (fot.)

Piper Seneca V

O samolocie

Dwusilnikowa, tłokowa maszyna zabierająca na pokład do 6 pasażerów i 2 członków załogi. Samolot potrafi bez problemu rozwinąć 180kt, a pułap dzięki kabinie ciśnieniowej wynosi 24000 stóp. To czyni z niego świetny samolot dyspozycyjny na małe i średnie odległości.

Pełne wyposażenie do lotów IFR pozwala bez obawy lecieć nawet przy gorszej widoczności. Jednocześnie przystosowanie do lądowania na pasach nieutwardzonych czyni z niego świetną maszynę do lotów VFR. Naprawdę wszechstronny samolot.

Avro RJ oraz BAe146

O samolocie

Avro to najmniejszy na świecie samolot z czterema silnikami odrzutowymi. Ma wersję pasażerską oraz cargo. Świetnie sprawuje się na krótkich pasach startowych oraz przy ciasnym manewrowaniu. Mimo, że nie ma najlepszych osiągów, to wielu pilotów ceni go za przyjemność jaką daje z latania.

Ta maszyna jest zupełnie inna niż Airbus. Dużo więcej jest na głowie pilota. Systemów nie włącza się jednym przyciskiem. Wykonywanie procedur wymaga wiedzy i przynajmniej odrobiny doświadczenia.