Listopad 2012

Independence Day 2012

Świąt w Polsce jest wiele – to fakt. A to rocznica porozumień sierpniowych, a to rocznica nieporozumień kwietniowych; nawet miesięcznice się zdarzają – ale to dla najbardziej wytrwałych raczej. Dzisiaj mamy urodziny naszej Ojczyzny, 94. od momentu, kiedy zaświtało niektórym historyczne myślenie, że nie musi być tak, by wszyscy mówili i myśleli tak samo, ale, żeby tak samo się dla wspólnego dobra starali. I w tej miłej atmosferze dzisiaj odbędzie się 17 różnych marszów, bo przecież każdy ma inną piaskownicę. Niektórzy nawet znaleźli w niej ślady trotylu!

Nie taki LUA straszny

FSUIPC to narzędzie o wielkich możliwościach. Do niedawna sądziłem, że tylko kawy nie umie przyrządzić. Jednak poszukując możliwości maksymalnego wykorzystania zainstalowanych joy’ów natrafiłem na granice jego możliwości. Z pewną taką nieśmiałością, zapuściłem się więc w zakamarki skryptów LUA.

Trymer od Saiteka

Urządzenia Saiteka cieszą się wśród wirtualnych pilotów dużą popularnością. Nic dziwnego, bo są wykonane z dobrych materiałów, mają dobrą mechanikę i elektronikę. Do tego oprogramowanie, które ułatwia konfigurację. Na koniec możliwość bezproblemowego podłączenia do FSUIPC. Cóż więcej potrzeba?

Prosto w żebra po islandzku

Jesteśmy Słowianami i kropka. Czuć to zwłaszcza, gdy klniemy – nic tak soczyście po polsku nie brzmi jak dorodne, z samego środka słowiańskiej duszy, przekleństwo. To nas prowadzi do wniosku, że jako Słowianie od pradziejów, gdy Rzymianie w starożytnej Moskwie wprowadzali właśnie nową politykę ekonomiczną, mieliśmy do czynienia ze świnią, jako głównym hodowlanym źródłem mięsa.

Kup Pan skrzynkę (recenzja skrzynki Open Cockpits)

Na portalach aukcyjnych czy w sklepach internetowych dostępnych jest wiele kontrolerów dla miłośników gier lotniczych. Dostępne są także kontrolery dla zwolenników symulacji lotniczych. Hiszpański producent Opencockpits oferuje sprzęt raczej dla tej drugiej grupy odbiorców i to raczej w dosyć przystępnych cenach – znajdziemy w jego ofercie elementy dedykowane dla Boeinga 737, 747 jak i do Airbusa A320. Ale prócz elementów wzorowanych na realnych rozwiązaniach, OC ma w ofercie także sprzęt podobny zupełnie do... niczego.

Kaszubska Szkoła Pilotażu - reaktywacja

Po nieco ponad pół roku od wstrzymania przyjęć nowych kandydatów, Kaszubska Szkoła Pilotażu znów otwiera swoje podwoje. Właściwie to drzwi od stodoły, na których umie latać tylko polski pilot. Przyczyn przerwy było kilka, jedną z nich był ograniczony czas, który mogliśmy poświęcić na szkolenie – my z pozycji prowadzących jak i chętni, z pozycji kursantów. Jednak najważniejsze były: brak dobrej i aktualnej bazy materiałów do nauki, zbyt ogólny program szkolenia i ograniczenia techniczne. Postanowiliśmy temu zaradzić.

Zmiana poziomu lotu

Lecąc z Krakowa do Gdańska ustalasz w planie lotu jeden poziom. W tym przypadku, jeśli lecisz po drodze N133 - parzysty. Każda droga lotnicza ma przypisane poziomy lotu, na których można prawidłowo wykonywać loty. Te informacje zapisane są w dokumencie AIP 3.3 (czasem 3.2), który można pobrać z Eurocontrol dla każdego europejskiego kraju.

Dla każdej drogi lotniczej w tym dokumencie wskazano:

Virtual Pilot 10/2012

W bieżącym, listopadowo-grudniowym numerze:

 

  • Kaszubska Szkoła Pilotażu - reaktywacja
  • Kup pan skrzynkę - recenzja sprzętu OpenCockpits
  • Prosto w żebra po islandzku, czyli coś z naszej kuchni pokładowej
  • Trymer od Saiteka - kolejna recenzja, w końcu zbliża się Mikołaj...
  • Nie taki LUA straszny - pasjonujące zajęcie na długie zimowe wieczory
  • Świeży i jeszcze gorący raport ze zlotu Independence Day
  • I wisienka na torcie: Bez stewardessy samolot nie poleci - wywiad.

 Pobierz plik PDF.

Uwaga! Prosimy o linkowanie do tej strony, a nie do pliku PDF - pozwoli nam to zbierać dokładniejsze statystyki czytelnictwa VP. Dziękujemy.

 

Strony